Andy - Cordón del Plata

Moderator: Moderatorzy

starymnich
 

Andy - Cordón del Plata

Pt 03 lut, 2006

Podziele wrazenia z tymi ktorzy odwiedzili ten cudowny zakatek. Sluze praktycznymi informacjiami dla wybierajacych sie na Cerro del Plata (6300)

kassiel
 
Posty: 531
Dołączył(a): Śr 02 mar, 2005
Lokalizacja: Suburbs of Hell

Re: Andy - Cordón del Plata

So 04 lut, 2006

Witaj!
Może napiszesz relację do GPI? Będzie nam bardzo miło!
Jeśli można - chciałbym zapytać czym leciałeś do AP i ile Cię to kosztowało? Ja sam wybieram się na Acocangue w następną zimę, więc ochoczo chłonę wszelkie informacje od ludzi, którzy wrócili z Andów:)
pozdrawiam

PS z tym GPI to na serio! :)

Gość
 

Re: Andy - Cordón del Plata

So 04 lut, 2006

Przykro, stary ale o Aconcagua wiem bardzo malo i o samej podrozy do Argentyny niewiele moge powiedziec: ja pracuje tu od ponad roku przylecialem linia Alitalia. Ceny sa bardzo rozne w zaleznosci od tego jak wczesnie wykupisz bilet. Podroz z B. Aires do Mendozy luksusowym autobusem (12 godzin) to koszt ok 100 peso w jedna strone (1 peso = 1 zloty). koszt dojazdu do gor - wlasciwie pomijalny.

Za wejscie na Aco. trzeba zaplacic, przy tym od cudzoziemcow biora ptrojnie :)

Moja przygoda z Andami zaczela sie od Cordón del Plata i ich znjomosc ogranicza sie na razie do tego pasma. Pewnie przydatne bedzie dla Ciebie wiedziec, ze wikeszosc ludzi ktorzy wchodza na Aco. aklimatyzuja sie wlasnie na Cerro del Plata (6300) Jest to urocza gorka bardzo blisko miasta Mendoza (jakies 60-70 km) na ktora mozna wejsc w 3, 4 dni w stylu zupelnie alpejskim (radze pobyc tu dluzej jesli ma to byc alkimatyzacja). Ja zalozylem 3 obozy ale mozna poprzestac na 2.
Klimat bardzo laskawy, minimalne wymagania sprzetowe i badzo tanio (mowie o Plata).

Dzieki Kisielu za zaproszenie na GPI postaram sie cos naskrobac.
Jesli interesuje Cie wiecej informacji na temat El Plata daj znac na: mnih@op.pl

Gość
 

Re: Andy - Cordón del Plata

So 04 lut, 2006

Wybacz mi tego "Kisiela" Kassielu - zawsze przekrecam imiona :)

kassiel
 
Posty: 531
Dołączył(a): Śr 02 mar, 2005
Lokalizacja: Suburbs of Hell

Re: Andy - Cordón del Plata

So 04 lut, 2006

Anonymous napisał(a):Wybacz mi tego "Kisiela" Kassielu - zawsze przekrecam imiona :)


Nic się nie stało :)
O cenach permitów na Aco wiem, w sumie to jeśli chodzi o dostanie się z Mendozy do Puente del Incas i wejście na Aco to już mam pewien pogląd. Gorzej jest z podróżą do Mendozy. Zastanawiałem się albo nad lotem właśnie do Buenos Aires i jazdą PKS-em, albo do Santiago de Chile, choć słyszałem, że celnicy w Santiago bywają bardzo wredni; zabierają całą żywność i czasem robią problemy, w szczególności chcąc wyłudzić od podróżnych jak najwięcej kasy. Podobnie bywa ponoć na przejściu granicznym z Argentyną: pasażerowie autobusu robią "ściepę" na celników, żeby przejechać w jakimś rozsądnym czasie a nie np po 2 dniach stania.

Co do Cerro del Plata, to właśnie albo tu albo już w okolicach Puente del Incas chciałem się aklimatyzować. Myślisz, że Cerro la plata to dobry plan - nie będę miał za dużo czasu, bo cała podróż musi się niestety zamknąć w granicach 1 miesiąca. Planowałem koło tygodnia do 8 dni na aklimatyzacje, żeby później mieć czas na wypadek dupówy pod Aco.
Bardzo Cie proszę o tę relację do GPI, będzie bardzo miło przeczytać i łatwiej będzie podjąć decyzję co do miejsca aklimatyzacji.
Masz może dostęp do jakichś map górek wokół Mendozy? W Polsce coś kupić jest bardzo trudno...
Pozdrawiam!

starymnich
 

Re: Andy - Cordón del Plata

So 04 lut, 2006

Wszystkie plotki o celnikach z Chile potwierdzaja to co i ja slyszalem (tez z plotek)

Potwierdzam, ze El plata jest doskonalym miejscem na aklimatyzacje a przy tym pieknym celem samym w sobie, tanim finansowo i czasowo: moglbys to zamknac w 6 dni z podroza tam i zpowrotem. El Plata znajduje sie przy drodze na Aco.

Zdjecie zpod szczytu Plata w kierunku "Twojej" Aco umieszczam w GFI

Aconcagua to 14 dni z rezerwa na rzeczona dupówe.

Z Mendozy zarowno do Puente del Inca jak i do Portrerillos (miejscowosc, skad idziesz na El Plata) dojedziesz niedrogo i szybko autobusem z dworca glownego (to wlasciwie jedyny bezpieczny srodek transportu - nie kozystac z przypadkowych nisprawdzonych ofert!) Jeli dobrze pamietam firma nazywa sie UspallataExpres, z reszto w informacji CI powiedza.

Obiecuje napisac krotki opis drogi na Plata GPI.

Pozdrawiam.

Avatar użytkownika
Monach
 
Posty: 23
Dołączył(a): Wt 22 lis, 2005
Lokalizacja: Buenos Aires

Re: Andy - Cordón del Plata

N 05 lut, 2006

Rzeczony opis drogi na Plata juz wyslalem do Admina (czyli do Ciebie Kaseiel?) ale zupelnie nie wiem czy mozna go wzbogacic o mapy czy zdjecia.
Istny labirynt ten Wasz Sewis :) ale tak trzymac!

Pozdrawiam

kassiel
 
Posty: 531
Dołączył(a): Śr 02 mar, 2005
Lokalizacja: Suburbs of Hell

Re: Andy - Cordón del Plata

N 05 lut, 2006

Piękne zdjęcie!!
Nie mogę się doczekać wyjazdu, wolałbym w tym roku a nie za rok :) Szczególnie Aco w promieniach zachodzącego (wschodzącego?) słońca... miód! Jeśli masz jeszcze inne zdjęcia, to możesz nimi "oprawić" relację na GPI. Nie mogę się doczekać.
Są w pobliży jeszcze jakieś inne fajne 6-tysięczniki? Może coś trudniejszego, jakby starczyło czasu po Aco? Postaram się wykorzystać cały miesiąc najintensywniej jak się da!

Avatar użytkownika
Monach
 
Posty: 23
Dołączył(a): Wt 22 lis, 2005
Lokalizacja: Buenos Aires

Re: Andy - Cordón del Plata

N 05 lut, 2006

jasna ......! znowu przekrecilem Twój nick.
A co do 6 tys. to jest tam niedaleko taki sliczny wulkanik, wedlug niektorychzrodel najwyzszy wulkan swiata: Tupungato 6570m.
Patrzylem i patrzylem na niego z El Plata i, wiez mi, nie wiedzialem co ladniejsze On czy Aconcagua...

zdjecie zamieszczam w wiadomym niejscu (mam tylko nadzieje ze nie pomylilem gorek zimno tam bylo na Plata:) )

kassiel
 
Posty: 531
Dołączył(a): Śr 02 mar, 2005
Lokalizacja: Suburbs of Hell

Re: Andy - Cordón del Plata

N 05 lut, 2006

Monach napisał(a):Rzeczony opis drogi na Plata juz wyslalem do Admina (czyli do Ciebie Kaseiel?) ale zupelnie nie wiem czy mozna go wzbogacic o mapy czy zdjecia.
Istny labirynt ten Wasz Sewis :) ale tak trzymac!

Pozdrawiam


Nic jeszcze nie dostałem, ale wzbogacić się da, jak najbardziej! Możesz mi wysłać ten opis na miala: kassiel@poczta.fm razem ze zdjęciami/mapami, ja to wszystko wrzuce na GPI i wkleje zdjęcia.
Pozdrawiam

Powrót do Inne Relacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość