Buty za tysiaka

Jakie buty kupić? Jaka kurtka jest najlepsza? Czy w tym śpiworze nie będzie mi za zimno? Jak naprawić plecak? Lina podwójna czy pojedyncza?

Moderator: Moderatorzy

pasterz

Ulubione góry: Europa

Buty za tysiaka

N 11 mar, 2018

W chwili obecnej posiadam jakieś z Lidla, jako, że nie jestem ekspertem, w porównaniu do butów na co dzień mają twardszą podeszwę i poniekąd ze względu na to, że są wyższe (za kostkę) są stabilniejsze. Niestety ostatnio gdy schodziłem z Carrantuohill (Irlandia) strasznie obtarłem / narobiłem sobie odcisków na paznokciu, dlatego też doszedłem do wniosku, że o ile na razie jakoś daję radę fajnie by było kupić sobie raz a porządnie jakieś dobre buty.

Podejrzewam, że w chwili obecnej przy mojej częstotliwości wędrowania jak kupię tak drogie buty wystarczą na przynajmniej przysłowiowe całe życie.

Nie znam się to pierwsze co muszę powiedzieć.

Pisząc ten wątek jestem po kilku dniach długiego studiowania internetów i z tego co z nich wyczytałem chciałbym buty uniwersalne, tj. na 1-2, może 3 dniowe wycieczki po górach, z reguły wioską, latem i jesienią, aczkolwiek jako, że mieszkam w Irlandii i wędruję tu, tutejszy klimat jest trochę bardziej srogi i mokry, czyli to też muszę wziąć pod uwagę.

Nie wiem czemu, ale kilka różnych rodzajów butów w góry wydaje mi się najzwyklejszym chwytem marketingowym. Ja rozumiem, że technologia i nauka idzie do przodu, ale właśnie to dzięki technologii buty powinny być wytrzymalsze, lżejsze i bardziej izolujące od warunków zewnętrznych stopę? Po za tym kto o zdrowych zmysłach bierze do plecaka drugą parę butów, tak na wszelki wypadek? Zawsze mówiono mi, że pogoda w górach może bardzo szybko się zmienić, poprzez co powinienem być przygotowany na te najgorsze warunki przez cały czas, czy nie?